wtorek, 10 listopada 2015

Chleb zmieniający życie


Dużo czytałam o tym chlebie.
Postanowiłam, że musze go wypróbować. Pierwszy raz piekłam go z rok temu i bardzo mi zasmakował. Chleb jest inny ... w końcu to same ziarenka, orzechy, migdały.. jest wilgotny, sycący i bardzo „zwarty” W Internecie jest wiele przepisów, które się troszkę różnią.. Ja też coś tam pozmieniałam i upiekłam jak poniżej.. Wiem, że jeszcze będę z nim eksperymentować.
W niektórych przepisach w składzie są nasiona chia, ja ich tym razem nie dodałam. 
Piekłam w foremce silikonowej. 

Składniki na jedną keksówkę:

  • 1 1/2 szklanki płatków owsianych
  • 1 szklanka ziaren słonecznika
  • 3/4 szklanki siemienia lnianego
  • 65 g szklanki migdałów, lub orzechów
  • 4 łyżki nasion babki płesznik
  • 8 łyżek mielonego lnu
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka syropu klonowego ( ja dałam miód)
  • 3 łyżki rozpuszczonego oleju kokosowego
  • 350 ml wody

Przygotowanie:

1.   W jednym naczyniu wymieszać suche składniki.

2.   W drugim naczyniu wymieszać wodę z miodem i olejem kokosowym

3.   Wlać płynne składniki do suchych i dokładnie wymieszać do połączenia.

4.   Keksówkę posmarować cienko olejem kokosowym i przełożyć masę do foremki.

5.   Foremkę szczelnie przykryć folią spożywczą i odstawić na minimum 2 godziny, max na 24 godziny. Następnie…

6.   Nagrzać piekarnik 180 stopni i piec 30 minut, następnie chleb wyjąć z formy i podpiec dodatkowe 30-40 minut. Upieczony bochenek postukany od spodu powinien dać głuchy odgłos.

7.   Chlebek całkowicie wystudzić, co ważne… kroimy go dopiero po przestudzeniu w innym przypadku będzie się kruszyć.


 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz