niedziela, 29 listopada 2015

Pierniczki



Pierwsze pierniki w tym roku, lubię smak piernika.. Bardzo: -) a ten przepis na pierniki, jest ze mną od bardzo, bardzo dawna.. Kto pamięta program 5-10-15? To właśnie z tego programu mam ten przepis. Pierniki robi się bardzo prosto, szybko się pieką i są pyszne, dlatego co roku je pieczemy. Pieczemy, bo moja mama piecze, ja piekę, koleżanki pieką.. a i jeden kolega z córką.. Więc i Wam powinny smakować.

Powiem też, że u każdego te pierniczki smakują inaczej.. Ja dodaję zawsze więcej przyprawy do piernika niż w przepisie, bo zwyczajnie tak lubię.. I do tego przyprawę piernikową robię sama: -) jest intensywniejsza w smaku, bardziej aromatyczna

W zależności od metody przechowywania, pierniczki u Was mogą być mięciutkie, jak i twarde i chrupiące – wybierzcie jak lubicie J
 

Pierniczki PYCHA J

Składniki:

2 szklanki mąki ( zawsze wychodzi jej więcej – 3 szklanki u mnie )

1 łyżeczka sody oczyszczonej

1 łyżeczka przyprawy piernikowej ( dodaję więcej.. dużo więcej )

Czubata łyżka masła

1 jajko

¾ szklanki cukru

Niecała szklanka miodu – podgrzanego

 

Wykonanie:

Wszystkie składniki dokładnie zagnieść, dodać tyle mąki, aby ciasto było zwarte i nie kleiło się do rąk.. nie przejmujcie się, że mąki będzie więcej niż w przepisie ( podałam oryginalny ) następnie, rozwałkować, wykrawać. Przygotowane pierniczki przed upieczeniem można smarować rozbitym jajkiem ( dodatkowym)

Wkładać do nagrzanego piekarnika . Piec do czasu zarumienienia.

Najlepiej ściągać z blaszki jeszcze ciepłe. Studzić na kratce.
 

 
.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz